Întrebări frecvente

Cum pot să mă înregistrez pe site-ul 999.md?

Cum să te înregistrezi pe 999.md? Tutorial video privind înregistrarea pe cel mai popular site al Moldovei.




Cum pot să public un anunţ pe site?

Cum să publici un anunţ? Cum să-l faci atractiv pentru utilizatori? Tutorial video privind publicarea anunţurilor pe 999.md




De ce mi-a fost blocat chat-ul?

Chat-ul este blocat în mod automat, atunci când:
1. Expediați în mod repetitiv, către alți utilizatori, același conținut (mesaje text sau link-uri).
2. Câțiva utilizatori v-au blocat în chat, în mod repetat.
3. În privința activității dvs. de pe 999.md a parvenit o plângere.

În cazul în care nu ați încălcat nimic și doriți să puteți expedia în continuare mesaje, vă recomandăm să contactați serviciul Suport clienți, la numărul de telefon +37322 888-002.


De ce nu îmi pot confirma numărul de telefon?

Numărul de telefon poate fi confirmat prin apel inversat sau SMS, accesând secțiunea date de contact, din setările contului dvs.
Există câteva reguli de bază pentru ca numărul de telefon să fie confirmat cu succes:
1. Numărul de telefon trebuie să fie indicat corect și să figureze într-un singur cont.
2. Cartela de pe care urmează să fie făcută confirmarea, trebuie să fie activă.
3. Utilizatorul dispune de 3 încercări pentru a-și confirma numărul. În caz contrar, acest lucru va fi din nou posibil abia peste 24 de ore. 
4. În momentul confirmării numărului de contact, trebuie să aveți la îndemână telefonul dvs. 

Dacă totuși întâmpinați dificultăți la confirmarea numărul de telefon, vă recomandăm să contactați serviciul Suport clienți +37322 888-002.


Cum pot recupera parola contului meu 999?

Dacă știți numele de utilizator, e-mailul sau numărul de telefon asociate contului, vă puteți recupera accesul la cont folosind formularul de recuperare a parolei.

Dacă nu ați reușit să restabiliți accesul prin intermediul formularului de recuperare a parolei, vă rugăm să ne contactați la telefon +37322 888-002, operatorul nostru vă oferi mai multe indicații.


Cât costă publicarea unui anunț?

În termen de 30 de zile, fiecare utilizator are posibilitatea de a publica câte un număr limitat de anunțuri gratuite în fiecare categorie.
Dacă în aceste 30 de zile, numărul limită de anunțuri gratuite este atins, iar utilizatorul intenționează să publice și alte anunțuri, atunci acestea din urmă vor fi cu plată. Termenul de 30 de zile pornește din momentul publicării primului anunț gratuit. Dacă la completarea anunțului indicați un număr de telefon internațional, prețul pentru publicarea acestuia, este de 10 lei pentru toate subcategoriile.
Mai multe detalii, puteți citi aici

De ce mi-a fost atribuit statutul de Cont suspect?

Utilizatorii care încalcă frecvent Regulamentul site-ului, sau acei utilizatori în privința cărora am primit plângeri, vor fi restricționați de la publicarea anunțurilor. Iar pentru a utiliza în continuare serviciile site-ului, aceștia vor fi nevoiți să treacă procedura de Verificare a contului. 
Dacă nu ați încălcat nimic, dar totuși v-a fost atribuit statutul de Cont suspect, aceasta ar putea fi din cauza numărului dvs. de telefon, în cazul în care acesta a figurat anterior într-un cont cu un astfel de statut.                                                                                                                                                                                                                                                                       Pentru mai multe detalii, ne puteți apela la +37322 888-002.


Cum pot obține statutul de Cont verificat?

Pentru a obține statutul de „Cont Verificat” este necesar să accesați contul dvs. și să urmați pașii: 


- pentru persoanele fizice 


1. Faceți o poză cu buletinul de identitate în mână în care să fie vizibile numele de familie, prenumele și fotografia. Atenție! Data nașterii, IDNP, seria buletinului, adresa sau alte date cu caracter personal nu sunt necesare pentru a obține statutul de „Cont Verificat”! 

2. Semnați acordul care să ne permită prelucrarea datelor cu caracter personal. 

3. Încărcați aceste informații prin intermediul Contului utilizatorului pentru ca administrația site-ului să le poată verifica. 


Atenţie! Toate documentele necesare pentru obținerea statutului de „Cont Verificat” în calitate de persoană fizică trebuie încărcate aici. 


- pentru persoanele juridice:


Pentru a primi statutul de ”Cont verificat” descărcați cererea .Indicați datele de identificare a companiei, dar și lista conturilor pe care le utilizați. Cererea trebuie să fie semnată de către administrator/conducător, sau o persoană care deține împuternicirile necesare și să poarte la discreția utilizatorului ștampila companiei. Cererea trebuie trimisă la adresa de e-mail jurist@simpals.com. 


Atenţie! Dacă utilizatorul intenționează să publice un anunț de angajare în străinătate, atunci pe lângă cererea pentru statutul de cont verificat ca persoană juridică, este necesar să furnizeze o licență / un permis emis în Republica Moldova, autorizarea angajării sau un certificat de înregistrare a companiei străine și actelor confirmative a companiei  pentru care se recrutează persoane. 


Termenul de examinare a cererii pentru atribuirea statutului Cont verificat constituie 5 zile lucrătoare.

Mai multe detalii despre statutul de “Cont verificat”, puteți citi aici


Cum să primesc notificări despre anunțuri?

Cum să primesc notificări despre anunțuri? Tutorial video referitor la toate genurile de abonare.




De ce anunţul meu nu apare primul pe lista de anunţuri, dar mai jos?

Primele anunțuri pe care le vedeți în partea de sus a fiecărei pagini, au fost promovate prin intermediul serviciului Booster, au fost republicate, sau sunt anunțuri noi, care abia au fost plasate pe site.
Dacă doriți ca anunțul dvs. să fie afișat printre primele în listă, puteți activa unul dintre serviciile disponibile, accesând contului personal.


De ce anunțurile mele sunt blocate? Eu nimic nu am încălcat.

Pentru a afla motivul blocării anunțului dvs.,recomandăm să acordați atenție notificării primite, în care a fost indicat motivul și punctul încălcat, cu trimitere către Regulile site-ului.
Dacă totuși nu ați găsit un răspuns și considerați că anunţul dvs. a fost blocat din greşeală, puteți contacta non-stop echipa de suport tehnic, la numărul de telefon +37322 888-002.


Vreau să editez anunțul care mi-a fost blocat. Cum înțeleg ce anume trebuie să schimb?

Motivul pentru care anunțul dvs. a fost blocat este indicat printr-o notificare, tot aici este atașat și un link către paragraful corespunzător din Regulile site-ului. Dacă anunțul a fost blocat din motiv că nu corespunde categoriei, o dată cu verificarea, acesta a fost mutat în categoria corespunzătoare - editați și salvați schimbările efectuate, pentru ca anunțul dvs. să apară din nou pe site.
Dacă ați verificat notificările și tot nu înțelegeți motivul blocării, sunați-ne la +37322 888-002, iar noi vă vom ajuta să editați anunțul în conformitate cu Regulile de publicare a anunțurilor pe 999.md.


Am publicat anunţul, am achitat bani, de ce anunţul este blocat?

Indiferent dacă anunțul a fost sau nu achitat, acesta nu trebuie să încalce normele site-ului. Este important ca atunci când publicați un anunț, să indicați corect toate caracteristicile necesare. Astfel, conținutul anunțului trebuie să corespundă categoriei în care a fost plasat, titlul nu ar trebui să conţină semne de punctuaţie repetitive, numere de telefon etc.


Anunțul meu a fost creat în conformitate cu normele prevăzute, și totuși a fost blocat. De ce?

Sunt companii care ne informează prin intermediul unor scrisori oficiale că interzic vânzarea produselor care le aparțin, pe orice site comercial, cu excepţia celor de vânzare autorizată.

Mai jos publicăm o listă de produse interzise:

1. Numere Moldcell. Chiar dacă vindeți numărul dvs, care a fost cumpărat, folosit în scopuri personale şi acum nu mai aveţi nevoie de el. Pentru a obţine mai multe informaţii despre această problemă, contactaţi serviciul clientelă Moldcell. 

2. Masajoare Relax & Tone, Cosmodisk. Dacă vindeți un aparat pentru masaj sau o unitate, care a fost cumpărat de la un reprezentant autorizat al companiei Top-Shop, acest lucru prin intermediul 999.md, nu este posibil. Imposibil este și pentru cei care au importat aceste produse pentru vânzare pe teritoriul Republicii Moldova, ocolind distribuitorul oficial. 

3. Carduri discount. Atenţie! Propunerile de a utiliza cardul cu discount de la orice companie, pot fi blocate prin intermediul unei plângeri primite de la compania - producător. În plus, firma cărei îi aparține oferta de reduceri, vă poate anula dreptul de a utiliza cardul.


Lista va fi actualizată, în dependență de informaţiile care survin de la companii.


Dacă nu puteţi găsi răspunsurile la întrebările propuse pe site, vom fi bucuroşi să răspundem la întrebările dvs. la numărul de telefon +37322 888-002. Suportul nostru tehnic lucrează non-stop. 


Sunt de acord că am încălcat regulile, dar văd încălcări și la alți utilizatori, iar anunţurile lor nu sunt blocate.

Site-ul dispune de un sistem de postmoderare.
Astfel, după ce anunțurile au fost publicate pe site, acestea sunt verificat de către programul de inteligență artificială sau de către moderatori. Prin urmare, orice conținut irelevant este penalizat prin blocarea anunțului, imediat ce a fost sesizat de către moderatori.
Dacă totuși s-a întâmplat că ați observat o încălcare, înainte ca aceasta să fi fost verificată, ne puteți informa despre acest lucru, apăsând butonul „Reclamație” de pe pagina anunțului respectiv, sau expediindu-ne un mesaj, la adresa de e-mail: info@999.md. Vom ține cont de plângerea dvs. și vom lua măsurile necesare. 


De ce nu mi se întorc banii în cont după ce mi-a fost blocat anunțul?

Anunțurile de pe site-ul 999.md, trebuie să fie create în conformitate cu termenii și condițiile de utilizare. În momentul plasării, dvs. includeți o bifă, prin care confirmați că aţi citit şi sunteți de acord cu regulile site-ului.
Astfel, dacă semnați prezentul contract, fără a-l citi, vă asumați faptul că anunțul postat de dvs., poate fi oricând blocat, deoarece încalcă normele site-ului. 


Cum pot obține rambursarea banilor din contul de pe 999.md?

Cum să primiți banii rămași în contul 999.md?


Dacă nu mai doriți să utilizați contul de pe 999, sau dacă acesta v-a fost blocat, puteți primi oricând banii rămași în cont.

Pentru rambursarea banilor rămași, este nevoie să ne trimiteți o cerere la adresa info@999.md.


Ce trebuie să atașați la scrisoare:

  1. cerere (cu indicarea numelui de utilizator);
  2. xerocopia sau fotocopia buletinului (astfel încât IDNO să fie vizibil);
  3. cec de plată sau extras de la banca-client (dacă alimentarea a fost făcută prin terminal, puteți solicita o chitanță de la compania care îl deservește);
  4. date despre contul în care va fi efectuată rambursarea, și anume:

  • numărul contului (IBAN)
  • beneficiar (Nume, Prenume)
  • IDNP (format din 13 cifre pe verso-ul buletinului)
  • Banca beneficiarului


Dacă v-ați suplinit contul prin intermediul unui card bancar direct pe site-ul 999.md

Pentru o rambursare în acest caz, trebuie să prezentați doar:

  1. cerere;
  2. decont de plată.


Important! Banii rămași vor fi returnați numai în contul clientului, indiferent de modul în care a fost suplinit contul.

După verificare, banii vor fi virați pe cardul dvs. bancar în termen de cinci zile bancare.


Pentru mai multe informații, rugăm să luați legătura cu departamentul nostru suport la numărul +37322 888-002


Cum pot transfera banii de pe un cont pe altul?

Pentru efectuarea transferurilor de pe un cont pe altul, este nevoie să activați tariful Business.
Mai multe informații despre acest serviciu, puteți citi aici


Îmi dispar din cont banii și nu înțeleg unde și pentru ce.

Fiecare ban consumat este înregistrat în Contul dvs., secțiunea „Tranzacții de ieșire”. Acolo puteți urmări detaliat timpul și destinația cheltuielilor dvs. Dacă considerați că banii sunt cheltuiți fără înștiințarea dvs, asigurați-vă că nu ați activat vreo opțiune cu plată pe 999.md.


Cum îmi pot suplini contul?

Contul 999, poate fi suplinit atât online cât și offline, în dependență de preferințele utilizatorului. Reîncărcarea online se poate efectua prin următoarele metode: Aplicația mobilă, Internet/ Mobile Banking, carduri de credit, sisteme de plată (BPay, Paynet, myRunPay), sau prin Transfer bancar.
În cazul în care optați pentru varianta offline, reîncărcarea poate fi efectuată la orice terminal de plată. Iar pentru a fi siguri că banii vor ajunge în contul dvs. 999, vă îndemnăm să fiți foarte atenți atunci când introduceți numărul de telefon. Este important ca acesta să coincidă cu numărul de telefon asociat profilului dvs.


Pot șterge sau ascunde recenziile contului meu?

În cazul în care deținătorul contului nu este de acord cu conținutul recenziilor de pe pagina sa, acesta poate dezactiva oricând serviciul. Numai acei utilizatori care au activat serviciul de recenzii pentru profilul lor pot lăsa și primi recenzii.


Care este limita de caractere și fotografii pentru textul unui anunț?

Numărul de caractere în textul anunțului nu trebuie să depășească:

- 5 000 de caractere pentru categoria „Oferte de lucru”,
- 2 000 de caractere  pentru celelalte categorii,
- 10 fotografii pentru conturi simple,
- 20 000 de caractere pentru conturile Business,
- 20 fotografii pentru conturile Business.


Activând tariful Business, dvs. veți putea plasa un anunț cu 20 000 de caractere, fără a fi necesară adăugarea acestui număr în anunțuri.


Sub câmpul de introducere a textului, am plasat un contor de caractere, care vă va ajuta să urmăriți numărul de caractere rămase:



Ce înseamnă API și cum poate fi folosit acesta?

API, sau interfață de programare a aplicației, reprezintă un set de comenzi (coduri) care permite utilizatorului să efectueze diferite solicitări (inclusiv comenzi pentru publicarea anunțurilor, republicare etc.) direct din sistemul intern/ panoul de administrare al site-ului 999.md.
Pentru a folosi API-ul, trebuie să citiți documentația și să obțineți codul unic - authentication token.


Ce să fac dacă tranzacția a fost o escrocherie?

Încercați soluționarea conflictului pe cale amiabilă

În cazul în care ați fost înșelat, sau ați depistat că produsul sau serviciul cumpărat, nu corespunde cu ceea ce vi s-a promis de către vânzător, recomandăm să luați legătura cu acesta, pentru a soluționa conflictul pe cale amiabilă. Există probabilitatea ca vânzătorul să nu fi avut intenții rele, sau pur și simplu să nu fi cunoscut despre unele defecte ascunse ale produsului. 

Adresați-vă la Inspectoratul de Poliție sau la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței

În cazul în care problema nu a putut fi soluționată pe cale amiabilă, recomandăm să vă adresați la Inspectoratul de Poliție din regiunea de  domiciliu sau la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței https://consumator.gov.md/rom. În baza reclamației și probelor prezentate, responsabilii din cadrul Inspectoratului de Poliție și/sau Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței pot demara o anchetă oficială. Totodată, rugăm să ne informați și pe noi, pentru ca în baza datelor deținute, să efectuăm o verificare internă și după caz, să dispunem conservarea datelor și/sau să restricționăm accesul pe site-ul 999.md a  utilizatorului în privința căruia a fost depusă reclamația, pentru a proteja alți utilizatori de cazuri de escrocherie.

Pentru ca tranzacțiile dvs. să fie realizate cu succes, urmați Recomandările noastre. 

Cum îmi dezactivez sau șterg contul pe 999.md?

Ștergerea unui cont de utilizator pe 999 înseamnă ștergerea contului din toate serviciile simpals.id, precum și pierderea tuturor datelor care au fost stocate în profilul utilizatorului. Recuperarea datelor după ștergerea contului este imposibilă.


Pentru a șterge un cont, trebuie să inițiați procesul de ștergere din setările profilului. 


Pentru aceasta:

1. Accesați setările contului dvs. și găsiți elementul «Ștergeți contul».

2. Faceți click pe butonul «Ștergeți contul».

3. Citiți regulile și consecințele ștergerii contului dvs. și confirmați aceasta bifând caseta în locul corespunzător.

Ulterior Veți primi un e-mail care confirmă că ștergerea contului de utilizator a fost inițiată. Solicitarea dvs. va fi examinată și contul dvs. va fi șters în termen de 10 zile.


Contul nu poate fi șters dacă mai sunt bani în cont sau dacă contul dvs. este marcat ca suspect.


Dacă contul dvs. are servicii activate, dar neplătite și/sau fonduri neutilizate, veți fi contactat de echipa noastră de asistență tehnică pentru a pregăti contul pentru ștergere.


Prin ștergerea contului vă va fi șters și numele de utilizator. În cazul unei noi înregistrări, nu putem garanta că acest nume de utilizator va fi în continuare liber.


Momentan, posibilitatea de ștergere a contului de utilizator este disponibilă pentru utilizatorii dispozitivelor iOS, versiunii mobile și desktop a site-lui 999.md.